Takuuehdot

Yleistä tietoa

Tuotetakuita koskevien virallisten kuluttajalakien ja säädöksien lisäksi kaikki refurbedin myyjät noudattavat tällä sivulla ilmoitettuja takuuehtoja kaikkien tämän verkkosivuston kautta myytävien fyysisten tuotteiden osalta. Takuuajan asettaa myyjä, ja sen pakollinen vähimmäiskesto on 12 kuukautta. Palautuskäytäntöjä koskevien virallisten kuluttajalakien ja -asetusten lisäksi kaikki refurbedin myyjät tarjoavat 30 päivän ilmaisen palautusoikeuden kaikkien refurbedissä myytävien fyysisten tuotteiden vastaanottamisesta alkaen. 30 päivän kokeilujakson aikana mikä tahansa fyysinen tuote voidaan palauttaa asiakkaan motivaatiosta riippumatta. Myyjä vastaa palautukseen liittyvistä kustannuksista. Jos asiakas haluaa korjata tai vaihtaa tuotteensa 30 päivän ilmaisen palautusoikeuden aikana, palautusoikeuden voimassaoloaikaa jatketaan vähintään 14 päivään siitä, kun asiakas on vastaanottanut korjatun tai vaihdetun laitteen. Huomaa, että tuotteen korjaaminen ja vaihtaminen 30 päivän kokeilujakson aikana on mahdollista vain, jos myyjällä on mahdollisuus korjata tai vaihtaa laite pyynnön esittämishetkellä kohtuullisessa ajassa. Jos asiakas pyytää tuotteen korjausta tai vaihtoa 30 päivän ilmaisen palautusoikeuden aikana, mutta se ei ole mahdollista, koska myyjä ei pysty korjaamaan tai vaihtamaan laitetta kohtuullisessa ajassa, myyjä hyvittää tuotteen täyden ostohinnan vastaanotettuaan tuotteen, edellyttäen, että tuote ei ole vahingoittunut asiakkaan epäasianmukaisesta käytöstä johtuen.

Takuun ehdot ja laajuus

Takuu kattaa kaikki ostetun tuotteen tekniset näkökohdat. Myyjä takaa toimittavansa ostajalle tuotteen, jossa ei ole aineellisia, tuotannollisia tai rakenteellisia vaurioita, ja jonka vertailukohtana ovat ostohetkellä voimassa olevat tieteelliset ja tekniset standardit. On välttämätöntä, että vahingosta vastuussa oleva tuotevirhe on peräisin mainitusta ajankohdasta. Välillisistä vahingoista johtuva korvausvaatimus on voimassa vain sovellettavien lakien ja määräysten puitteissa. Takuu alkaa ostopäivänä myyjän määrittelemäksi ajaksi, ja sitä jatketaan, jos tuote korjataan tai vaihdetaan. Takuu on voimassa ostopäivästä alkaen kauppiaan määrittämän ajan. Jos laite korjataan tai vaihdetaan, takuuaika pidennetään vähintään 6 kuukauteen. (Jos jäljellä oleva takuuaika on korjaus- tai vaihtohetkellä pidempi kuin 6 kuukautta, takuu säilyy ennallaan). Esimerkiksi: Jos laitteella on jäljellä 8 kuukauden takuuaika ja se vaihdetaan vian vuoksi, korvaavan laitteen takuuaika on edelleen 8 kuukautta. Jos viallisen laitteen jäljellä oleva takuuaika on kuitenkin vain 4 kuukautta, korvaavan laitteen takuuaika pidennetään 6 kuukauteen Lisäksi erotamme toisistaan kahdenlaisia takuutapauksia. Jos vain yksi komponentti vaihdetaan, takuu jatkuu vain vaihdetun komponentin (esim. kameran) osalta vähintään 6 kuukauteen. Jos kuitenkin koko laite vaihdetaan, koko vaihdetun laitteen takuu pitenee vähintään 6 kuukauteen. Asiakas voi käyttää takuuoikeuttaan tekemällä kirjallisen reklamaation myyjälle takuuaikana. Takuuvaatimuksen edellytyksenä on, että asiakas ilmoittaa tuotteen virheestä enintään kuukauden kuluessa sen havaitsemisesta / hänen olisi pitänyt havaita se. Asiakas on velvollinen osoittamaan, että takuu on voimassa (esim. toimittamalla laskun).

Takuut ja palautukset

Myyjät voivat vapaasti korjata tai vaihtaa laitteen. Pääsääntöisesti he korjaavat vanhan laitteen, jos se on mahdollista. Jos tämä ei ole mahdollista, myyjä järjestää laitteen vaihdon. Jos laite vaihdetaan, vanha laite korvataan veloituksetta samanlaisella tai laadukkaammalla laitteella (joka on samaa luokkaa ja laatua takuuhakemuksen tekohetkellä ja samantyyppinen). Vaihtoehtoisesti myyjä voi korvata kuluttajalle laitteen arvon. Jos myyjä päättää hyvittää laitteen arvon ja vahvistaa tämän kirjallisesti, myyjä säilyttää laitteen ja hyvittää kuluttajalle laitteen arvon sen vastaanottamisen jälkeen.

Takuuvaatimuksen menettely

Jos laitteessasi ilmenee ongelmia, jotka kuuluvat edellä mainittujen takuuehtojen piiriin, ota yhteyttä myyjään ja/tai refurbed-asiakaspalveluun suoraan alla olevien yhteystietojen kautta: Email: service@refurbed.fi Refurbedin asiakaspalvelutiimi rekisteröi takuuhakemuksesi, minkä jälkeen he ilmoittavat asiasta myyjälle. Tämän jälkeen myyjä lähettää sähköpostin ja palautuslomakkeen, jonka avulla voit lähettää tuotteen takaisin myyjälle maksutta. Varmista, että tuote on palautettu tehdasasetuksiin ja että kaikki henkilökohtaiset tiedot sekä henkilökohtaiset tilit (AppleID, Google-tili jne.) on poistettu laitteesta, ennen kuin laite lähetetään kyseiselle myyjälle. Varmista että tuote on pakattu turvallisesti ja oikein. Jos alkuperäistä pakkausta ei ole enää saatavilla, käytä sen sijaan vakaata ja ammattimaista pakkausmateriaalia (esim. laatikko, jossa on runsaasti täytemateriaalia; kirjekuori ei ole vakaa pakkausmuoto). Tärkeää: ainoastaan käyttämällä myyjältä saatua palautuslomaketta laitteen lähettämiseen takaisin myyjälle on palautus maksuton. Paketin vastaanottamisen jälkeen myyjän teknikot tarkastavat laitteen. Asiakas saa tämän jälkeen tilanneraportin ja, jos se on perusteltua, korvaavan laitteen. Jos kyseessä on rahallinen palautus, asiakas saa ostohinnan sillä maksutavalla, jota käytettiin tapahtuman aikana refurbedissa. Huomaa, että laitteen kuljetus/lähetys on sallittu vain myyjän etukäteen antamalla suostumuksella. Tarkemmat tiedot takuuvaatimuksen menettelystä löytyvät täältä: https://www.refurbed.fi/miten-tuotteet-palautetaan/

Poikkeukset

Voimassa oleva takuu perustuu tuotteen oikeaan käyttöön ja kunnossapitoon sekä valmistajan käyttöohjeissa annettujen käyttöohjeiden noudattamiseen. Vastuuttoman, epäasianmukaisen tai virheellisen käytön yhteydessä takuu lakkaa olemasta voimassa.

Esimerkkejä epäasianmukaisesta/vastuuttomasta käytöstä ovat:

· rikkinäinen näyttö ja/tai kotelo · nestevaurio · sähköiset vauriot, jotka johtuvat latureista, jotka eivät ole ostetun laitteen valmistajan hyväksymiä · käyttöjärjestelmän manipulointi, joka johtaa sen turvallisuuden ja perustoimintojen vaarantumiseen, käyttöjärjestelmän poistaminen tai käyttöjärjestelmän lukitseminen poistamattomien käyttäjätilien avulla · Jailbreakien, Rootsien tai muuten haitallisten ohjelmistojen asentaminen

Takuu ei koske:

· käyttöoppaan kokoamis, huolto- tai hoito-ohjeiden noudattamatta jättäminen

· normaalista kulumisesta (eli kotelossa ja/tai näytössä näkyvät käytön merkit) tai tahallisesta vahingosta johtuvat vauriot

· virheellinen aktivointi

· huolimaton tai virheellinen huolto

· vauriot, jotka ovat ilmeisesti aiheutuneet laitteen virheellisestä käytöstä

· ympäristön tai luonnonilmiöiden (eli luonnonkatastrofien) aiheuttamat vahingot ja vauriot, mukaan lukien, mutta ei ainostaan rajoittuen, tulvat, tulipalo tai pakkanen

· laitteen avaaminen tai sen korjauttaminen muun henkilön tai yhteisön kuin asianmukaisen myyjän toimesta (ellei myyjä ole nimenomaisesti antanut tähän kirjallista suostumustaan)

Takuu raukeaa mikäli:

· käyttöohjeessa annettujen kokoonpano-, huolto- tai hoito-ohjeiden noudattamatta jättäminen

· säännölliseen kulumiseen liittyvät vauriot tai tahallinen vahingoittaminen

· virheellinen aktivointi

· huolimaton tai virheellinen ylläpito

· vahingot, jotka ovat ilmeisesti aiheutuneet laitteen epäasianmukaisesta käytöstä

· ympäristön tai luonnonvoimien (esim. luonnonkatastrofien) aiheuttamat vauriot

· laitteen avaaminen tai korjauttaminen muulla henkilöllä tai taholla kuin asianomaisella myyjällä

Takuu ei kata

Mikäli takuu ei kata tuotevahinkoa tai jos tuotevahinkoa ei voida todeta, asiakas on velvollinen kattamaan kuljetus- ja lähetyskulut. Tämän lisäksi asiakas vastaa tarkastuksesta aiheutuvista kustannuksista. Mikäli asiakkaalle ilmoitetaan takuun kattamattomuudesta, sekä korjausprosessiin liittyvistä kustannuksista, ja hän päättää korjauttaa tuotteen, häneltä veloitetaan työ- ja materiaalikustannukset. Jos vahinko on tapahtunut tuotteen toimittamisen jälkeen, on myyjän päätettävissä, korjataanko tuote hyvän tahdon eleenä. Tällöin asiakkaalla ei ole laillista oikeutta tuotteen korjaamiseen. Laitteen tarkastuksen tai korjauksen aikana takuu- tai takuuprosessin yhteydessä kyseisen laitteen tiedot voidaan poistaa. Refurbed tai myyjä- tai korjauskumppani ei ole vastuussa minkäänlaisesta tietojen menetyksestä. Kaikkien tietojen varmuuskopiointi, mukaan lukien asetukset, ohjelmistot ja ohjelmistolisenssit, sekä henkilökohtaisten tai muuten arkaluonteisten tietojen poistaminen on asiakkaan vastuulla, ja se on suoritettava ennen toimitusta. Asiakasta varoitetaan myös siitä, että lähetettyjen laitteiden veden- ja pölynkestävyys, jonka valmistaja takaa, voi hävitä, kun vahingon syy selvitetään tai kun laite korjataan. Palveluntarjoaja ei ota tästä mitään vastuuta.

Lailliset oikeudet

Takuuseen sisältyvien oikeuksien lisäksi asiakkaalla on tiettyjä taattuja laillisia oikeuksia. Takuu ei rajoita näitä, toisinaan asiakkaalle edullisia oikeuksia. Takuu ei myöskään vaikuta mahdollisuuteen vaatia alkuperäisen tai toissijaisen ostajan oikeuksia alkuperäisen tuotteen valmistajaa kohtaan.

Liity ensimmäistä kertaa uutiskirjeen tilaajaksi ja säästä 15 €!

Älä missaa enää yhtäkään tarjousta.

Lisätietoja henkilötietojen käytöstä löydät tietosuojaselosteestamme.